Skapa innehållsmarknadsföring med rätt innehåll
Är inte allt innehåll? Hur skiljer sig innehållsmarknadsföring (content marketing) från all annan marknadsföring?
I den här kursen reder Edit Brunner ut begreppen och lär dig skapa innehållsmarknadsföring som faktiskt tillför något till din målgrupp.
Arbetar du med innehållsmarknadsföring?
Kanske är du redan på rätt spår med ditt innehåll utan att du tänkt på det som just innehållsmarknadsföring. Ett enkelt sätt att ta reda på det är att jämföra ditt arbete mot Edits checklista.
- Skapar det du gör värde för kunden? Alltså får dina kunder ut någonting av innehållet, mer än att de till exempel förstår hur mycket en vara kostar?
- Bygger det förtroende?
- Visar det att du är expert på det du gör och vågar stå för dina arbetsmetoder?
- Bidrar det till en beteendeförändring?
- Får det din målgrupp att ta action eller kanske ändra ett beteende?
Om innehållet du gör stämmer med listan, då är det content marketing du är på väg att skapa. I den här kursen lär Edit Brunner dig hur du ska arbeta för att nå just din målgrupp med ditt budskap.
Om kursen Lyckas med innehållsmarknadsföring
Det här är en kurs för dig som har ansvar för, eller bara vill lära dig mer om, att skapa innehållmarknadsföring i olika kanaler. Dina mål är att driva trafik, få tid med din målgrupp och att öka varumärkets värde.
Du lär dig att skapa inkluderande innehållsmarknadsföring som faktiskt når rätt målgrupp, vilka fallgropar du ska undvika och hur du skapar informativt innehåll för rätt kanal som får målgruppen att förstå ditt budskap.
Med innehållsmarknadsföring bygger du förtroende genom att visa att du är expert på det du gör. Du skapar mervärde för dina kunder och ger information av hög kvalitet som får din målgrupp att ta action.
Edit lär dig:
- Vad som egentligen menas med innehållsmarknadsföring.
- Hur du skapar inkluderande innehåll och når din målgrupp.
- Hur du skapar bra innehåll av tråkiga ämnen.
- Hur du väljer rätt kanaler för ditt innehåll.
- Hur du skapar innehåll utifrån teman.
- Hur du tar hjälp av influencers och dina följare.
- Viktiga tips och verktyg som du behöver för att skapa och publicera innehåll.
Efter kursen kommer du själv igång med eget innehållsskapande. Du känner dig inspirerad att testa nya lösningar för din innehållsmarknadsföring.
Om Edit Brunner
Edit Brunner har arbetat i reklam- och mediebranschen i över tio år. Hon har utvecklat kreativt innehåll i sociala medier, influencer marketing-kampanjer och digitala strategier med kunder som Coca-Cola, Ellos, Nike och Lufthansa.
Edit vet med andra ord hur du lyckas med innehållsmarknadsföring (content marketing).
”Jag vill få dig att förstå att det inte är fakta som är viktigt, utan att du ska gå en kurs för att komma i gång och våga testa nya saker och få inspiration!”
Om Edit Brunner
Edit är expert på influencer marketing och sociala medier. Hon driver eget bolag där hon skapar och erbjuder onlinekurser hemifrån Los Angeles.
Edit Brunner
Fler kurser av Edit