Instagram Stories

Moderskeppet»Artiklar»Marknad & kommunikation

Lyckas med Stories på Instagram

Sanna Lund

Instagram har blivit en viktig plattform för att nå ut till dina kunder, medlemmar, invånare, följare eller fans. Och genom att posta händelser – mer känt som Stories – ökar du din räckvidd.

Instagram Stories

I en kurs visar jag dig varför du ska publicera händelser utöver att posta vanliga inlägg på Instagram. Du får även koll på hur du delar upp ditt material mellan händelser och inlägg.

Jag lär dig hur du tittar på och interagerar med andras händelser, och framförallt hur du skapar dina egna.

Fråga i Stories
Omröstning i Stories

Du kommer bli ett riktigt proffs på att posta bilder och video, arbeta med text, emojis och GIF-animationer, märka upp med platstaggar och hashtaggar, få koll på statistik och samla det bästa av det bästa i tematiska höjdpunkter.

Du får även lära dig hur du ställer frågor och skapar omröstningar. Allt för att du ska interagera mer med dina följare. Låt dem komma med tips, feedback och önskemål.

Titta först, skapa sen

Ett tips från mig till dig: Börja titta på andras händelser först, och skapa sen.

Boka in några ”tittstunder” i kalendern. Det räcker med 10-15 minuter av aktivt händelse-tittande. Och nyckeln är verkligen aktivt tittande. Du ska inte slösurfa. Du ska ha alla sinnen redo.

Titta på Stories

Vad hittar andra på i sina händelser? Hur ser händelserna ut? Vad förmedlar de? Hur ofta postar de? Vad gillar du? Vad gillar du inte? Vad får dig att interagera och bli engagerad i någon annans händelse?

Frossa i händelser. Se och lär. Skriv ner idéer och tankar som ploppar upp.

Se kursen direkt


 

Senast uppdaterad: 10 november 2023